Kontakta oss

Enkelhet, flexibilitet och ekonomi – i en enda maskin

När det bara behövs en maskin för automatisering av hamn och containerhanteringen inser man att det kan vara både enkelt och riskfritt, och snabbt genomfört.

 

Automatisering av befintlig vagnpark

Nästan alla Kalmar grensletruckar kan automatiseras på ett kostnadseffektivt sätt. Vi kan framtidssäkra grensletruckarna vid tillverkning, genom att förbereda dem för både manuell och helautomatisk drift, det vill säga du kan automatisera i din egen takt.

Teknisk info Autostrad, tekniska data
Staplingshöjd (9'6 - 2,9 m)
3 eller 4 containrar
Lyftkapacitet (kg)
40/50 ton
Motor
Diesel/diesel-elektrisk/hybrid
Lyftsystem:
Smoothlift (Classic), Electric vinsch (Electric och Hybrid)
Teknisk info Autostrad, tekniska data
Staplingshöjd (9'6 - 2,9 m)
3 eller 4 containrar
Motor
Diesel/diesel-elektrisk/hybrid
Lyftsystem:
Smoothlift (Classic), Electric vinsch (Electric och Hybrid)

TraPac, USA

Med hjälp av olika automationstekniker och anpassningar baserade på terminalens layout, ser Kalmar till att utrymmet utnyttjas effektivt och att TraPacs kapacitet optimeras.

Läs mer

Eurofos, Frankrike

Eurofos containerterminal nära Marseille har förlitat sig på Sisu- och Kalmar-maskiner sedan 1998.

Läs mer

MSC Home Terminal, Antwerpen, Belgien

Hamnen vill ha en mer hållbar verksamhet, samtidigt som man strävar efter att minimera kostnaderna för investeringar och drift.

Läs mer

Patrick Brisbane, Australien

Automatisering är en viktig konkurrensfördel för Patricks containerterminal i Brisbanes hamn, Australien.

Läs mer