Kontakta oss

Ta din verksamhet till nya höjder

Ett underhållsfritt regenerativt energisystem omvandlar broms- och spridarenergi till elektrisk ström som lagras i truckens tekniskt avancerade batterisystem. Hjärtat i denna ekonomiska och effektiva maskin är hybridmotorn, med en teknik som kan minska bränsleförbrukningen med upp till 40 procent och reducera dina utsläpp med över 50 ton CO2 per år och maskin, jämfört med dagens grensletruckar. Dessutom är den redo för allt. Den robusta ramen är branschens starkaste, och stabilitetskontrollsystemet har koll på säkerheten.

Teknisk info Hybrid grensletruck, tekniska data
Staplingshöjd (9'6 - 2,9 m)
3 eller 4
Lyftkapacitet (kg)
40/50/60 ton
Motor
Hybrid batteriteknik
Redo för automatisering:
Ja
Lyftsystem:
Vinsch
Teknisk info Hybrid grensletruck, tekniska data
Staplingshöjd (9'6 - 2,9 m)
3 eller 4
Motor
Hybrid batteriteknik
Redo för automatisering:
Ja
Lyftsystem:
Vinsch

TraPac, USA

Med hjälp av olika automationstekniker och anpassningar baserade på terminalens layout, ser Kalmar till att utrymmet utnyttjas effektivt och att TraPacs kapacitet optimeras.

Läs mer

Eurofos, Frankrike

Eurofos containerterminal nära Marseille har förlitat sig på Sisu- och Kalmar-maskiner sedan 1998.

Läs mer

MSC Home Terminal, Antwerpen, Belgien

Hamnen vill ha en mer hållbar verksamhet, samtidigt som man strävar efter att minimera kostnaderna för investeringar och drift.

Läs mer

Patrick Brisbane, Australien

Automatisering är en viktig konkurrensfördel för Patricks containerterminal i Brisbanes hamn, Australien.

Läs mer