Kontakta oss

Kalmar E-One² SmartPower RTG

Kalmar E-One² SmartPower RTG förbrukar upp till 10 liter mindre bränsle per timme än en vanlig RTG, tack vare den betydligt mindre dieselmotorn och det intelligenta energihanteringssystemet. I normalfallet, dvs. vid hantering av mellan 9 och 18 containrar per timme, är E-One² SmartPower RTG en perfekt balans mellan produktivitet och kostnadseffektivitet.

Oöverträffad prestanda med lägre bränsleförbrukning

E-One² RTG kombinerar den bästa diesel- och eltekniken för överlägsen bränslebesparing, låga utsläpp och smidigt underhåll. En dieselmotor med låga avgasemissioner, elektrisk drivning; av maskintralla, funktioner i containeraggregat samt positionering av drivhjul. Eftersom den inte använder hydraulik är servicen relativt enkel, med färre komponenter att kontrollera och underhålla. E-One² RTG:s serviceintervall är 1000 timmar, vilket är branschens längsta. Tillvalet Variable Speed Generator sparar upp till 45 procent bränsle genom automatisk optimering av motorns varvtal till önskad effekt. Den innovativa tekniken kan minska CO2-utsläppen med 100 000 kg per år jämfört med en vanlig RTG, baserat på en bränsleförbrukning om 21 liter per timme och 4000 drifttimmar per år.

Teknisk info E-One2 RTG tekniska data
Lyfthastighet
58 m/min, 5 sek
Vagnhastighet
70 m/min, 4 sek
Travershastighet
130 m/min, 8 sek
Säker arbetsbelastning (SWL)
41 t
Teknisk info

Saigon Newport Company, Vietnam

Saigon Newport Company, Vietnams största containerterminaloperatör, förlitar sig på att Kalmar Zero Emission gummihjulsburna portalkranar (RTG) kan tillhandahålla den kapacitet och miljöprestanda man behöver.

Läs mer

OPA, Oslo hamn

Världens mest avancerade RTG-kranautomation tar effektiviteten till en ny nivå, i Norges största godshamn.

Läs mer