Kontakta oss

Kalmar TR626i och TR632i

Den tunga lösningen

Kalmars tunga terminaltraktorer, TR626i och TR632i, har marknadens högsta kapacitet, med upp till 50 tons lyftkapacitet och 320 tons tågvikt.

Båda traktorerna passar perfekt för tunga tillämpningar, som tung RoRo-drift (roll-on/roll-off) och trailertåg. Kalmar TR626i är specialbyggd för tung drift, medan Kalmar TR632i passar för supertunga tillämpningar.

TR626i och TR632i har utvecklats i nära samarbete med kunder och har den kapacitet och prestanda du behöver, i dag och i morgon.

Effektiv och lättskött

Våra TR626i- och TR632i-traktorer är försedda med Kalmars CAN-buss-system som integrerar all information och diagnostik och presenterar den på förarens display, vilket ger snabbare felsökning.

Båda modellerna är utformade för enkel planering av underhåll och reparation. Åtkomst från marknivå och lättillgängliga servicepunkter underlättar vid kontroll och justeringsarbete. Slutresultatet är en traktor som fungerar dygnet runt och reducerar din ägandekostnad.

Grovhuggen finess

Utformad för tunga lyft

  • Hållbar, stabil och kraftfull lyftbom med aktiv tilt som medger +/- 10° sidolutning av vändskivan, för mer balanserad dragkraft
  • Lyftbom med aktiv tilt gör att föraren kan balansera en trailer med obalanserad last eller last som har förskjutits under transporten
  • Hela drivlinan, inklusive motor, axel och växellåda, är byggd för maximal kraft och effektivitet

Enkelt underhåll

  • En ren, logisk layout – helt ny jämfört med tidigare terminaltraktorer från Kalmar: SCR, luftfilter, pneumatiska och hydrauliska ventiler, tankar och CAN-moduler sitter alla lätt tillgängligt
  • Halkskydd, rena gångbanor och breda fotsteg med stadiga räcken gör in- och urstigning säker och enkel

Fokus på ergonomi

  • Hög hyttplacering ger utmärkt sikt runt om
  • Rymlig och komfortabel hyttdesign i enlighet med de senaste säkerhetsnormerna
  • Alla kontroller inom bekvämt räckhåll för optimal effektivitet
  • Den nya 3,5-tums färgdisplayen ger tydlig överblick över all nödvändig information och diagnostik
  • Användarvänlig och lätt manövrerbar högprecisionsstyrning
  • CAN-buss inkluderar Load Sensing Speed Limit och Silent Drive med reducerat motorljud och ingen backsignal – perfekt om du arbetar nattetid eller i befolkade områden
Teknisk info TR626i & TR632i
Hjulbas (mm)
3400
Motor
Volvo D13
Transmission
ZF 310, direktmonterad
Effekt (kW-rpm)
256–1900 (TR626i), 315–1900 (TR632i)
Vridmoment (Nm-rpm)
1746-1200 (TR626i), 1950-1200 (TR632i)
Framaxel
SISU eller Kessler
Bakaxel
SISU eller Kessler
Lyftbom, kapacitet (ton)/höjd (mm)
Standard: 32–36/1000 Tillval: 50/650
Teknisk info TR626i & TR632i
Motor
Volvo D13
Transmission
ZF 310, direktmonterad
Effekt (kW-rpm)
256–1900 (TR626i), 315–1900 (TR632i)
Vridmoment (Nm-rpm)
1746-1200 (TR626i), 1950-1200 (TR632i)
Framaxel
SISU eller Kessler
Bakaxel
SISU eller Kessler
Lyftbom, kapacitet (ton)/höjd (mm)
Standard: 32–36/1000 Tillval: 50/650

Användningsområden

 

  • Tung industriell
  • Multitrailertåg (MTS)
  • Tung RoRo (SECU-box)

Jempsons, UK

Ledande åkeriet John Jempson & Son Ltd (Jempsons) bidrar kontinuerligt till kundernas ökade kapacitet, genom att tillhandahålla säkra och effektiva distributiontraktorer som stärker prestandan.

Läs mer

BMW logistikcenter, Tyskland

Att leverera viktiga bildelar till sina respektive destinationer i enlighet med schemat kräver noggrann timing och perfekt koordination. BMW:s logistikcenter förlitar sig på att Kalmars reachstackers och terminaltraktorer ska se till att allt går som smort.

Läs mer

Wallhamn, Sverige

Wallhamns hamn – Sveriges största privatägda hamn – använder fyra skräddarsydda terminaltraktorer från Kalmar för att behålla sin position som framgångsrik hamn för svensk exportindustri.

Läs mer