Kontakta oss

”Kalmar har erbjudit mig en utmärkt karriärmöjlighet.”

Joel Garmory

Servicechef, Ellesmere, Storbritannien

Jag började hos Kalmar i juni 2004, som serviceteknikerpraktikant. Efter 12 månader fick jag ingenjörsstatus. I januari 2007 fick jag platsen som servicekoordinator, där jag fick möjlighet att utveckla en bra kunskapsmix som ett komplement till mina tekniska erfarenheter och kunskaper. Därmed kunde jag gå vidare till att bli chef för kundtjänst vid Cargotec, Storbritannien, 2009. I arbetet ingick 12 månaders integrering och effektivisering av Kalmars och Hiabs kundtjänster, samt att leda ett team bestående av 20 personer. I juli 2013 blev jag Northern Field Service Manager för Kalmar Storbritannien, med ledningsansvar för ett team av fälttekniker samtidigt som jag hade det övergripande ansvaret för Kalmars kundtjänst.

Jag tillbringar mycket tid med kunderna, för att sätta mig in i deras behov. När jag arbetar med vårt teknikerteam och med kundtjänstteamet måste jag också se till att ha kontroll över våra egna arbetsprocesser, för att kunna leverera en konsekvent och hög servicenivå. En stor del av mitt arbete handlar om att bibehålla effektiva kundrelationer på alla nivåer, samtidigt som jag leder vårt teknikerteam och hjälper säljteamet med olika projekt.

De produkter jag arbetar med sträcker sig från distributionstraktorer till hamn- och terminalutrustning. Kalmars utrustning håller högsta standard och våra produkter ligger ständigt i framkant.

Jag trivs med att se till att kundernas behov tillgodoses samtidigt som jag gör affärer som lönar sig för företaget. Kalmar är marknadsledande och därmed ett utmärkt företag att arbeta för; de stödjer din utveckling och ger dig fantastiska möjligheter och utmaningar. Jag anser att företaget har både det bästa folket och de bästa produkterna. De har erbjudit mig en utmärkt karriärmöjlighet – jag har fått bra stöd av företaget, under min tid som tekniker och fram till den position jag har idag. Det har varit både utmanande och givande på samma gång.

Tillbaka till medarbetares berättelser