Kontakta oss

”Jag får arbeta med personal på alla nivåer.”

Mina Ng Pei Yi

Upphandlingsansvarig, Malaysia

Jag anställdes 2012 som upphandlingsansvarig och i mars 2014 antog jag en ny utmaning inom försäljning och marknadsföring av reservdelar vid Kalmar Malaysia.

Mitt arbete går ut på att söka reservdelar till interna och externa kunder. Jag har ett nära samarbete med leveransombud, förbereder budgetar, hanterar lager och kostnader, med mera.

De personer jag arbetar med kommer från olika avdelningar, som upphandling, maskinpark, försäljning och projekt. Det är viktigt för mig att kunna göra en bra materialplanering och det betyder att veta vad jag ska köpa och var. Viktigast är produktens pris och den rabatt jag kan få! Jag älskar mitt jobb eftersom jag får möjlighet att träffa och arbeta med personer på alla nivåer.

Jag försöker att inte arbeta på fritiden, utan tillbringar det mesta av min tid med familjen, då jag vilar och laddar batterierna för en ny utmanande arbetsvecka.

Kalmar har gett mig massor av erfarenhet av hanteringsutrustning för hamnverksamhet. Både arbetet och företaget är spännande.

Tillbaka till medarbetares berättelser