Kontakta oss

För oss gäller det att ha god kunskap om deras verksamhet för att ge så god service som möjligt.

Per-Göran

Per-Göran Flink

Teamleader, Ovako Sverige i Hofors.

Jag har haft Kalmar som arbetsgivare sedan 2003, men jag började på Ovako i Hofors 1983, som service tekniker på verkstaden. Kalmar har avtal med Ovako, där Kalmar har ansvaret för service, underhåll och reparationer av samtliga Ovakos maskiner sedan 2003, totalt ca 100 maskiner. Totalt är vi 6 personer, som arbetar fast på verkstaden i Hofors. Sedan 3 år är jag teamleader, med ansvar för administrationen, planering av maskinerna för service och underhåll, samt är att jag är kontaktperson för hela avtalet.

För oss är det en stor utmaning att se till att maskinerna rullar när de ska, så det gäller att ha god kunskap om deras verksamhet för att ge dem så god service som möjligt. Ovako är en bra kund, som Kalmar har ett mycket bra och nära samarbete med.

Det bästa är den goda relationen jag har med mina arbetskollegor. Jag har stort förtroende av min chef att driva avtalet, samt att få arbeta med en så stor kund, som prioriterar ordning och reda.

Tillbaka till medarbetares berättelser