Att förstå våra intressenters behov och förväntningar är avgörande för att vi ska kunna prestera på bästa möjliga sätt. Våra huvudsakliga intressenter är våra aktieägare, investerare, kunder, personal, leverantörer och partners, såsom återförsäljare. Andra intressentgrupper inkluderar forsknings- och utbildningsinstitutioner, branschorganisationer, lokalsamhällen och media. Våra huvudsakliga intressenter identifieras utifrån både deras potentiella påverkan på oss och vår potentiella påverkan på dem.
Kalmar upprätthåller en öppen och transparent dialog med sina intressenter genom att aktivt svara på informationsförfrågningar och proaktivt tillhandahålla information på sin webbplats, vid möten och utställningar, i sociala medier och genom olika former av direkt kommunikation. Pågående dialog och samarbete med intressenter gör det möjligt för oss att identifiera möjligheter att skapa värde och ge input för att sätta hållbarhetsmål. Genom transparent rapportering, artiklar och annan kommunikationsinnehåll i digitala kanaler kan vi öka medvetenheten om branschens roll i hållbar utveckling, både internt och bland nyckelintressenter. Kalmar betonar också vikten av hållbara och innovativa lösningar i sitt marknadsförings- och kommunikationsinnehåll. Integritet, rättvisa och efterlevnad av börsregler styr all vår kommunikation.
Stakeholder |
Examples of engagement |
Purpose and outcome of the engagement |
Customers |
- Collecting customer feedback is a key element of the strategy
- Maintaining an active dialogue with customers through direct meetings, marketing, extranet, newsletters, and social media
|
|
Personnel |
-
Personnel and leadership development through collaboration and dialogue
-
Regular personal/group discussions between managers and their team members
-
Townhall and personnel meetings
-
Kalmar’s human resources information system for processing information
-
Intranet for improving collaboration and distributing information
-
Annual and monthly employee engagement surveys
-
Annual target and performance discussions
-
Kalmar’s learning platform for training and collaboration
|
- Good leadership, diversity and inclusion drive innovation and growth, as people feel safe to reveal their knowledge and talents
- Externally certified safety management systems
- LEAN-culture, where the ultimate goal is to create a culture of continuous improvement where everyone is involved in making things better, every day
- Equal opportunities
|
Shareholders and investors |
-
Financial communication and disclosure
-
Investor engagement
-
Processing and responding to investor requests
-
Events, meetings and roadshows
-
Social media
|
-
Creating shareholder value
-
Transparent communication
-
Efficient utilisation of information
-
Growing interest for sustainable solutions and the eco portfolio
-
Ethical business practice
|
Suppliers |
|
-
Risk mitigation (human rights)
-
Proactive operating model to access fossil free steel
-
Aligned sustainability targets with suppliers
|
Local communities |
- Active local stakeholder engagement and philanthropy at sites
|
- Transparent communication
|
Research and education institutions |
- Participation in programmes that drive innovation and new product development through consortiums that include customers, industry peers, and universities
|
- Joint research and development projects
- Partnership, education and training co-operation
|
Media |
- Press meetings in connection with, for example, trade events and result publications
- Press releases
|
- Aim of generating interest among investors, shareholders and other stakeholders
- Building trust for long-term value creation.
|