Kontakta oss

Gaffeltruckar

Forklift trucks 60-72 ton

Forklifts trucks 60-72 ton

Introducing a powerful and versatile heavy lifter, the new Kalmar Super Heavy Forklift truck. Capable of shifting extreme loads of up to 72 tons, it handles your heaviest loads with ease. Ideal for steel, concrete and other heavy industries.

Gaffeltruckar 18–52 ton

Gaffeltruckar 18–52 ton

Kalmar DCG 180–520 är ett sortiment för de mest krävande lyftmanövrerna; Kalmars tunga gaffeltruckar är allt du behöver. Kunder över hela världen förlitar sig på dessa kraftfulla, tillförlitliga truckar, tack vare deras pålitlighet, flexibilitet och precision inom en mängd olika terminal- och tunga industriapplikationer.

Gaffeltruckar 9-18 ton

Gaffeltruckar 9-18 ton

Kalmar DCG90–180 gaffeltruck är byggd för att under sin livslängd erbjuda optimal ekonomisk avkastning. Den nya generationens gaffeltruckar passar perfekt för krävande applikationer som stål- och trähantering, eftersom de kombinerar låg bränsleförbrukning med överlägsen lyftkapacitet, enkel service och utmärkt tillförlitlighet. 

Essential Forklift Range 10–18 tons

Essential Forklift Range 10–18 tons

The Kalmar Essential Forklift Range, DCG100-180T, gives you everything you expect from Kalmar, a quality build, high levels of availability and operational efficiency, for a great price. Built on our proven platform, you can expect a robust and reliable forklift that is able to handle your toughest loads. The Kalmar Essential Forklift Range will exceed your expectations in every way.

Gaffeltruckar 5–9 ton

Gaffeltruckar 5–9 ton

Kalmar DCG50–90 är byggd för att vara en integrerad del av din produktionsprocess – en som du kan förlita dig på år efter år. Denna högkvalitativa gaffeltruck kombinerar kraftfull lyftprestanda, utmärkt bränsleekonomi och överlägsen förarkomfort. Den är fullmatad med smarta funktioner som ökar produktiviteten och minskar verksamhetens miljöpåverkan.

ECG50–90

ECG50–90

Med våra senaste eltruckar får du det bästa av två världar – all prestanda hos en kraftfull dieseltruck minus utsläppen, ljudnivån och vibrationerna.