Kalmar Care hjälper svensk terminal att leverera gods

Vi litar på att Kalmar kan ordna tillräcklig produktionskapacitet när vi behöver det. Stig Wåhlstedt, vd, Gävle Containerterminal
Med tillförlitlig service dygnet runt som eliminerar icke schemalagda driftstopp, minskar kostnader och sparar tid åt Sveriges mest avancerade terminal.
Namn: |
Gävle Containerterminal (GCT) |
|
Terminalområde: |
77 000 m2 |
Plats: |
Gävle, Sverige |
|
Genomströmning: |
160 000 TEU |
Ägare: |
Noor Holding 80 %, Gävle Stadshus AB 20 % |
|
Vagnpark: |
4 Kalmar reachstackers, 1 Kalmar containerhanterare, 1 Kalmar terminaltraktor |
Medarbetare: |
28 |
|
|
|
Gävle Containerterminal (GCT) – Sveriges tredje största containerföretag – behövde en betrodd servicepartner till sin sofistikerade vagnpark, för att kunna bibehålla sin tillförlitlighet och kostnadseffektivitet.
GCT:s skräddarsydda Kalmar Care-avtal säkerställer att utrustningen ständigt är i optimalt skick. Med Kalmars tekniska kapacitet och professionella syn på servicehantering garanterar Kalmar Optimal Care tillgänglighet dygnet runt. I avtalet ingår rutinunderhåll av Kalmars serviceexperter, samt rådgivning och reservdelssupport.
GCT sparar både tid och pengar genom att outsourca servicen till Kalmar. Den garanterade servicenivån gör att den egna personalen kan fokusera på att leverera bästa möjliga kundservice. Och enhetspris på underhållet ger bättre prognoser och optimal prestanda. Vår pålitliga 24-timmarsservice är enligt kunderna en av våra stora fördelar.
Detta tillsammans med Kalmars expertservice och -support gör att GCT har kunnat befästa sin ställning som teknisk föregångare i branschen.